Saturday, December 15, 2007

12 December 2007: Svårt att hålla sig i skinnet - bevisligen

Efter DNA:s uppkomst så är det uppenbart att Tommy Funebo numera ofta aktar sig för att vi skall ta upp hans oegentligheter mer. Ledsen Tommy, så länge du inte håller dig till 100 % sanning så tvingas vi ta upp dina lögner.

I ett märkligt utsel 12 december så menar Funebo att SD:s principprogram uttalat säger att svenska kommuner inte skall få kontrollera flyktingsintaget som går via Migrationsverket. Det är möjligt att Funebo på fullt allvar tror att det är sant också, vilket får oss att undra när han egentligen läste om SD:s politik senast. Hans förvirrade bild av SD ger också att partiet helt skulle vilja avveckla det kommunala självstyret som finns idag, ett självstyre som SD istället vill öka.

Vi skall också tala om att en person som står i ständig kontakt med DNA nyligen fått ett långt brev från en av de som tigare arbetat tillsammans med Funebo men rejält tröttnat. Vi vet i dagsläget inte om brevet och dess innehåll kommer att publiceras i sin helhet (det är ju mycket upp till Tommy själv), men det är i alla fall säkert att det tunga vittnesmålet inte framställer honom i speciellt bra dager (bland annat har vi fått ta del av hans barns smeknamn på sin far).

6 comments:

Anonymous said...

Kan ni släppa första och sista bokstaven i detta smeknamn så kan jag relativt lätt bekräfta om det är sant. Med tanke på vad "någon" skrivit på Flashback undrar jag om denne "någon" verkligen känner Funebo så väl. Och jag gissar att denne "någon" är identisk med brevskrivaren då ni är så säkra på innehållet.

DNA said...
This comment has been removed by the author.
DNA said...

Vi kan säga så mycket att det är ett smeknamn med en sexuell anspegling.

Anonymous said...

Ja, det sa ju inte så mycket. Det finns ju både positivt och nagativt laddade ord inom det sexuella planet. Det känns som om ni är lite fel ute och riskerar att gå på en mina.
Vill ni inte avslöja det här så kan ni maila över begynnelsebokstaven i smeknamnet till pelleanka_36@hotmail.com så kan jag bekräfta eller dementera trovärdigheten i det.
Ha en god dag.

Anonymous said...

Jag är bannad från Funebos sidor. Underbart. Han tål inte att höra sanningen.
Det är synd att det bara är målsägaren som kan ta upp ett förtalsbrott, vilket ju Funebo vet, annars hade jag nog polisanmält honom.

Anonymous said...

Jag har tidigare i ett tidigare inlägg och mail ställt frågan om den ni fått uppgifterna från är aliaset Crissan på Flashback. Jag fick inget svar på det. Det tyder jag som att det var så och att ni efter ett tag insett att uppgifterna hon lämnat kanske inte stämmer. Jag kan lova er att aka Crissan vet långt mycket mindre om Funebo än vad jag vet.
Jag tycker att den här bloggen nu börjar spåra ur för ni har inga som helst fakta att presentera, och framför allt, ni har ingen säker källa som kan vidimera det. Jag har erbjudit mig men tydligen är ert material så illa underbyggt att det inte är sant. Eller vad ska jag tro?